تاريخ : | | نویسنده : irannews1
واحد مرکزی خبر - وزیر راه و شهرسازی گفت: میانگین تاخیر حرکت قطارها در سال گذشته یک دقیقه بود.

عباس آخوندی در برنامه گفتگوی ویژه خبری دوشنبه شب شبکه دو سیما در تشریح وضع حمل ونقل ریلی کشور با بیان اینکه 15 درصد تولید ناخالص ملی مربوط به بخش مسکن، ساختمان و حمل ونقل است افزود: این بخش می تواند پیشران خروج کشور از رکود اقتصادی باشد.

وی گفت : میزان صرفه جویی در مصرف انرژی در حمل ونقل ریلی نسبت به جاده حدود یک به هفت در حمل بار و در بخش مسافر یک به دو ونیم است.

اخوندی سازگاری حمل ونقل ریلی با محیط زیست و آرامش داشتن مسافران را از دلایل داشتن جایگاه ویژه این بخش در کشورهای پیشرفته دانست .

آخوندی گفت: در ایران سهم حمل ونقل ریلی در مقایسه با حمل ونقل جاده ای فقط 5 درصد است.
وی گفت: سال گذشته 600 میلیون تن بار در کشور جابه جا شد که 32 و هفت دهم میلیون تن آن بوسیله ریل جابه جا شد .

اخوندی افزود: سهم حمل ونقل مسافر در بخش ریلی در مقایسه با بخش جاده ای 10 درصد است .

وی با بیان اینکه اقتصاد حمل و نقل جاده ای در ایران به صرفه تر از حمل ونقل ریلی است گفت: ورود به
حمل ونقل جاده ای به سرمایه کمتری در مقایسه با میزان سرمایه گذاری در حمل ونقل ریلی نیاز دارد .

وی افزود : سیاست ها باید مشوق گرایش به سمت سرمایه گذاری در بخش حمل ونقل ریلی باشد .

وزیر راه وشهرسازی گفت : هزینه سرمایه گذاری در بخش جاده ای صفر است اما در بخش ریلی 56
درصد هزینه حق دسترسی به ریل بود که اکنون به 49 درصد کاهش یافته است.

آخوندی گفت : تلاش می کنیم این میزان پی در پی کاهش یابد و هر چه میزان هزینه کمتر شود گرایش سرمایه گذاران به بخش ریلی بیشتر می شود .

وی افزود: در سالهای اخیر ناوگان جدیدی وارد نظام حمل ونقل ریلی نشده و عمر این ناوگان پیرتر از گذشته شده است.

وی گفت: در بخش مسافر عمر 1600 واگن قابل قبول و سن 600 واگن غیر قابل قبول است.
آخوندی افزود: واگن ها مرتب بازسازی می شوند .
وی گفت: در سال 1400 پیش بینی شده است که حمل ونقل باری از 682 میلیون تن کنونی به 915 میلیون تن افزایش یابد و از 250 میلیون تنی که اضافه می شود حمل و نقل 170 میلیون تن به بخش ریلی واگذار شود .

وزیر راه افزود: همه باید کمک کنند که سهم حمل ونقل ریلی در سال 1400 شش برابر افزایش یابد .
وزیر راه و شهرسازی افزود : سهم جابجایی مسافر نیز در سال 92 در بخش ریلی 26 میلیون نفر بود که پیش بینی شده است در سال 1400 به 57 میلیون نفر برسد .

وی گفت : برای تحقق این برنامه ها سالانه به 16 میلیاردتومان به قیمت امسال باید در صنعت ریلی سرمایه گذاری شود .
آخوندی افزود : اکنون 11 هزار کیلومتر خطوط ریلی در کشور وجود دارد که باید13 هزار کیلومتر به آن اضافه که 4 هزار کیلومتر آن دو خطه شود.

وی افزود: 4600 کیلومتر از خطوط ریلی باید پس از دو خطه شدن برقی شود.
آخوندی با بیان اینکه حدود 2300 واگن مسافری باید به بخش مسافربری اضافه شود گفت: 22 هزار واگن باری نیز باید به 54 هزار واگن افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تمایل در بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش حمل
ونقل ریلی بسیار است گفت : دولت فقط در بخش زیرساختی وارد میشود و بقیه را باید بخش خصوصی انجام دهد.

وی گفت : توانمندی شرکت های داخلی برای ساخت تجهیزات ، قطعات ، لوکومتیو و واگن بسیار بالاست .
ْآخوندی افزود : برای رساندن سرعت حرکت قطارها در خطوط برقی به 200 کیلومتر و برای قطارهای دیزلی به 160 کیلومتر در حال برنامه ریزی هستیم .

وی افزود: یکی از شرکت های حمل ونقل ریلی اعلام کرده است که می خواهد حدود 1000 واگن سفارش دهد و یکی از شرکت های سازنده واگن نیز امسال 500 واگن باری برای ساخت سفارش گرفته است .
وی گفت: باتوجه به اینکه ملاحظه ما در بخش حمل ونقل ریلی فناوری جهانی است اما از شرکت های داخلی حمایت می کنیم .

رپورتاژ
انتخاب جراح بینی - بهترین جراح بینی
شناخت کلی از محصولات فلزی و انواع آن
جشن عروسی
همه چیز درباره جراحی زیبایی بینی
حمل نخاله ساختمانی و ضایعات عمرانی
جراحی زیبایی سینه و پروتز
دوربین مداربسته دیجی همکار
جدیدترین تجهیزات تالار
آیا گنج یاب ها شبیه فلزیاب و طلایاب هستند؟ - شرکت فلزیاب تیوا
دوربین مداربسته
چاپ کتاب در یک ماه با هزینه زیر یک میلیون تومان
پاسخ به 7 سوال رایج در مورد عصب کشی دندان
پذیرش مقاله در مجلات معتبر ISI و اسکوپوس
روغن خراطین اصل
تفاوت دینگ با اپلیکیشن‌های تاکسی‌یاب آنلاین
انجام پایان نامه
تاریخچه تغییر سرمربی در تیم استقلال تهران
زمان دقیق شرف الشمس در سال ۹۷ چه زمانی است؟
زمان دقیق شرف الشمس در سال ۹۷ چه زمانی است؟
نمایندگی برندها در ایران

لینک های مفید
آموزش مجازی | تور مسافرتی | خودرو | تور استانبول |

قدرت گرفته از : پانا بلاگ


.: :.